söndag 5 februari 2012

Så var första

helgen i Februari nästan till ända...Matte har haft slaverihelg...
Vintern har anlänt dessutom...Några månader för sent men kallt så förbaskat är det. Det finns dem som säger att mildare väder kommer under veckan...Räcker gott och väl med en sisådär 5-6 minusar...Nu har vi ju legat mellan 12-23 i flera dagar....
Matte har tagit sig en funderare i helgen...Blir nog baske mig en anmälan till utställningen i Rocklundahallen i april...Ska se i morgon hur man klurar ut ifyllning av blankett och om jag hittar nånstans vad det kostar....Löser jag inte det hela själv så lär jag lyfta luren i veckan och konsultera Corgidamerna i Linköping med omnejd....DE har all info man kan behöva..:-))

En arbetskamrat som äger Cairnterrierdamer och är van utställare har lovat hjälpa mig med trix och knep så jag håller rätt tempo och försöker visa Odin från hans bästa sida...:-))

Könsmognaden går framåt med stormsteg...Nu "bevattnas" det när vi besöker andra ställen hundar vart på...(Tur att mattes jobb INTE har äkta mattor !!) Blir till att hålla den lille i koppel och stram uppsikt en tid framöver...Men så é det ju att växa upp och bli vuxen...:-))

Nu är det dags för dagens tredje och sista måltid för Corgiboets 4-benta herrar och sen ska vi bylta in oss i varma kläder och lufta sagda herrar på kvällsrundan...:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar